GRATIS HAAKPATRONEN - Laatste update 19-07-2019

ZomertruiGratis Haakpatronen Haak het met bloemen      
Deel dit patroon met je vrienden

Gratis Nederlands haakpatroon van 3 verschillende bloemen die je voor veel leuke haakprojecten kunt gebruiken.

DIT is de FOTO-pagina, de Nederlandse patronen vind je op de VOLGENDE 3 pagina('s).

De bloemen die ik gehaakt heb met naald 3,5 zijn ca. 15 in doorsnede. Ze wegen 7-9 gram. Haak voor jezelf een proefbloem met het garen dat je gaat gebruiken. Voor een gordijn meet je dus je raam op (breedte en hoogte) en deelt dat door de doorsnedemaat van de door jou gehaakte bloem. Dan weet je precies hoeveel bloemen je nodig hebt.
Hetzelfde geldt voor de berekening van het kleedje en het lopertje.
De bloemen onderling zet je met een klein steekje aan elkaar vast bij de blaadjes. (puntjes)

Lange gehaakte store van bloemen in verschillende kleuren. Prachtig om restjes van ongeveer gelijke dikte op te maken en je kamer iets unieks te geven. Gehaakte vitrageboog opgenomen met lint. Dit model maak je het mooist met heel dun garen, naald 2 of kleiner anders valt het niet soepel.  
Gehaakt gordijn met oranje bloemen over een gordijnroe. Hetzelfde gehaakte gordijn maar nu helemaal met witte bloemen.  
Gehaakt vliegengordijn met blaadjes aan de "steeltjes". Ook deze knoop je gewoon vast aan de gordijnroe. Gehaakte onderzetters voor bij het kleedje of het lopertje. Gehaakte loper voor eet- of salontafel.  
 
Gehaakt kleedje voor eet- of salontafel.